2010 година без съмнение е изключително важна за игралната индустрия. През първото полугодие очакваме най-амбициозните продължения, а през втората половина на 2010г. трябва да се появят и някои многообещаващи нови игри.Електронните развлечения все повече се доближават до киното, разработчиците на игри активно усвояват новите начини за повествование и изграждане на сюжет. В този смисъл, 2010 е и година на големи предизвикателства.
И така, ето кои са 10-те най-очаквани игри за 2010 година!
Mass Effect 2
Mass Effect – Можем да кажем, че в първата част имаше всичко – прекрасно озвучени диалози, завладяваща звездна система, интригуващ сюжет, магическото очарование на открития космос, суровата красота на необитаемите планети. От продължението се изисква прилежно да развие заложените в оригинала идеи и да запази вече постигнатия успех. Според разработчиците от BioWare, които са подразделение на Electronic Arts, тези цели са постигнати на 100 процента. Mass Effect 2 е по-мащабна, по-сурова, по-зрелищна и красива от първата част. И да, авторите гарантират, че превъплъщението ви в героичния командир Шепърд и неговия специален екип ще направи изследването на планетите още по-интересно, отколкото в първата игра!
Очаква се в последните дни на януари новата версия на епичната шутър/ролева игра да се появи по рафтовете на магазините в Европа във версия за Xbox 360 и PC.
BioShock 2
С BioShock 2 са свързани и надежди и опасения. Стремежите са очевидни – от продължението на една от най-добрите игри за 2007 година се очаква ново потапяне в света на фантастиката. Опасенията също са разбираеми – голяма част от екипа, работещ над продължението, няма никакво отношение към оригинала. Великолепието на оригиналната игра е постигнато от изящни и тънки моменти – характерна музика, стилът арт-деко, прозорците с карикатури. BioShock ловко преплита престрелки и телекинетични сеанси с увлекателното изследване на полумъртвия град Рапчър. В моментите между стрелбата и експлозиите, звучат интересни мисли и философски наблюдения. Не е ясно какво повече може да добави втората част. Впрочем, ако ви кажа, че този път ще играете, облечен в бронята на Голямото Татенце, допълнена с нови бойни умения и снаряжение, че основният ви противник ще е жена, това ще предизвика достатъчен интерес.
Към BioShock 2 е предвиден мултиплеър, в който подробно се описва гражданската война, бушувала някога в подводния град. Така геймърите получават и продължение, и предистория едновременно.
BioShock 2 се създава с обединените усилия на няколко студия: 2K Marin, 2K Australia, Digital Extremes и Arkane Studios. С издаването на произведението се е нагърбила компанията 2K Games. Проектът едновременно излиза на РС, PlayStation 3 и Xbox 360 в началото на февруари 2010-а.
Tom Clancy’s Splinter Cell: Conviction
Концепцията, механиката, историята, ключовите идеи на Conviction са променяни и преработвани толкова пъти, че надеждата да получим интересна игра започна малко по малко да умира. Въпреки това, петото продължение на поредица Splinter Cell се бори за титлата, като една от най-иновативните и изключителни игри на 2010 година. Conviction прави една от последните крачки по посока на кинематографията, след която електпонното развлечение не може да бъде разграничено от филм. Щателната режисура и виртуозната операторска работа превръщат най-често срещаните сцени в малки шедьоври. Ръкопашните схватки повтарят съвършено точно моменти от любимите ви екшъни – анимацията, постановката, избора на най-подходящия ракурс и работата с осветлението са доведени почти до съвършенство. По-убедителни и по-близо до Холивуд в това отношение могат да бъдат само Heavy Rain и Alan Wake, но нито една от тези игри не е официално анонсирана за PC (иначе те гарантирано щяха да попаднат в този материал!). В Splinter Cell: Conviction са разработени някои напълно нови за поредицата геймплей аспекти. Пример за това е концепцията The Mark and Execute, а също и системата Last Known Position – главният герой – Сам Фишър – ще оставя силует на местата, където за последно е бил видян от противника.
Очакванията са Splinter Cell: Conviction да се появи в края на февруари 2010 година в Европа, за Xbox 360 и PC платформа.
Aliens vs. Predator
Новата част на тактическият шутър Aliens vs. Predator няма пореден номер и се разграничава от останалите само по годината на издаване. Именно такава е целта на Sega : въпреки че дойде ред за Aliens vs. Predator 3, японската компания смята просто да „рестартира“ марката. Изборът на изпълнител, наистина, не е най-подходящият – англичаните от Rebellion, които отговаряха и за първата част вместо Monolith, които разработиха втората. Впрочем, Rebellion разумно оценяват собствените си сили и възможности. Новата Aliens vs. Predator е в голяма степен римейк на почти идеалната втора част, създадена посредством новите технологии и тенденции. Като цяло, всичко е познато : нервните писъци на сензорите за движение, нечии крясъци, връхлитащият иззад ъгъла Хищник, доста отвратителния рейс на ларвите на Пришълеца през чуждите вътрешности – всичко това очаква играещия в новия екшън.
Премиерата на Aliens vs Predator е предвидена за февруари 2010 г., за PC, Xbox 360 и PlayStation 3 и разбира се, ще ни повери управлението на морски пехотинец, хищник или пришълец.
Battlefield: Bad Company 2
Сюжетът на Bad Company е доста прост – четирима весели наемници дезертират с камион злато, вероятно руско! Съответно във втората част нашите познайници воюват срещу танкове, самолети и пехота, маркирани с червена звезда. В тази част, Bad Company-екипът отново е в сърцето на екшъна, където трябва да използва всяко оръжие и превозно средство, с което разполага, за да оцелее.
Bad Company 2 сериозно подобрява постигнатото в първата част – повече превозни средства, повече разрушение и отборна игра, което дава неограничени възможности за тактически експерименти.
Battlefield: Bad Company 2 се готви да излезе във версии за конзолите Xbox 360, PS3, както и за PC. Те ще дебютират в Европа през март 2010 година.
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight
Четвъртата част на Command & Conquer най-сетне даде отговори на въпросите, натрупани през петнайсетгодишната история на сагата. Най-накрая ще разберем всичко за Кейн – кой е, откъде идва, защо комуникира с чужденци и с GDI, за какво се е борил през всичкото това време и човек ли е той въобще. Наистина, ако забравим за сценария и се вглвдаме в Tiberian Twilight, ще ни обхванат дълбоки съмнения. Проверената и позната механика, интерфейса, добре познатото старо е захвърлено в небитието. Сега трябва да определяте предварително стратегията си, да трупате точки опит както в сингъл, така и в мултиплейър и с тях ще можете да подобрявате избран от вас клас – така, както е в съвременните стратегии. Точно в техните редици обаче Command & Conquer 4 се вписва слабо. И накрая, внимателно планираните битки се превръщат в провал, идеята за дадена тактика не винаги работи. Объркан и уморен си принуден да се включиш в игра мултиплейър.
През март 2010г. ще разберем кои от опасенията ни ще се сбъднат.
StarCraft II: Wings of Liberty
StarCraft II – единствената игра от цялата десятка, която не буди и капчица съмнение!
Въпреки доста скандалната афера с разделянето на дългоочакваното продължение на три части, Blizzard още в момента, в който обявиха, че работят по продължение, си спечелиха милиони клиенти. StarCraft се играе вече десет години, а през следващите десет ще се играе StarCraft II. Най-важните изменения авторите съгласуват с най-запалените си феноже и кибер-спортсмени, уточняват детайли, стараят се да направят прехода към новата игра възможно най-лек за всички досегашни почитатели. За останалата част от аудиторията, всички тези подобрения може да се сторят измамни : „Опитват се да ни продадат десетгодишна игра с малко подобрени модели и дървета?!“ Но от друга страна, това си е StarCraft, по дяволите!
Да се надяваме, че Blizzard ще успеят да спазят последния обявен от тях срок – Март 2010г.
Dead Rising 2
Феноменът на първата част на Dead Rising не е трудно да се обясни. Това е игра, проектирана като на екран върху подсъзнанието на всеки мъж, запознат с филмите за оживели мъртъвци. Главният герой – прекалено любопитен репортер – е захвърлен в обикновен супермаркет в град, пълен с бесни зомбита. Нормално сюжетът би се развил в следната посока : Чък Грийн да се опита да спаси оцелелите, да снима ситуацията и да разследва, опитвайки се да разкрие причината, поради която градът се е напълнил с живи мъртъвци. Но кой в действителност се вълнува от такива дреболии, когато има на разположение цял магазин с потенциално животозастрашаващи продукти и хиляди зомбита?! Тварите можеш да ги кълцаш с градински ножици и косачки, да ги удряш с футболни топки и стикове за голф, да разбиваш в главите им вази, да режеш нещастните зомбита с бензинова резачка. В Dead Rising имаше сериозни недостатъци, например, нечовешката система за самосъхранение. Но хилядите начини за унищожаване на зомбитата компенсира всичко. Не е изненадващо, че втората част просто повишава концентрацията на живите мъртви, пренася действието в най-просторния аналог на Лас Вегас и ви дава възможност да прикачите със скоч към мотоциклета си две резачки. Повече от това не е нужно.
Max Payne 3
АКо има конкурс за най-съмнително продължение, то Max Payne 3 навярно би заела първото място. Пропастта между оригиналните диалози и предната част изглржда огромна. Първите две части на Max Payne бяха изградени върху семейна драма, предателство, дълбоко отчаяние и жажда за мъст. Детектив Пейн се подвизаваше в черен плащ, изследваше ню-йоркските потайности и стреляше светкажично с два пистолета. И всичко това за да открие убиеца на съпругата и дъщеря си. В третата част от промените не е било засегнато, изглежда, само Bullet Time умението. Всичко останало е напълно променено. Пейн си е пуснал брада, напомпал е мускули, взема наркотици, преместил се е в Бразилия и там си има вземане-даване с местната мафия. Много ми се иска да вярвам, че авторите от Rockstar Vancouver не само ще успеят да обяснят как героят е успял да изпадне до такъв начин на живот, но и ще осъществят „приемственост между поколенията“, ще съхранят невероятната атмосфера на оригиналните диалози. Макар че, да направят това в слънчева Бразилия няма да е лесно.
Kane & Lynch 2: Dog Days
За разлика от детектив Макс Пейн, героите Кейн и Линч отдавна се намират на социалното дъно и повече от това няма на къде да се сринат. Дебютът на дуета от убиец и психопат, осъдени на смърт, се оказа силен и повече от успешен. Eidos бяха упреквани, че на персонажите от играта им не бива да се съчувства. Най-малкото, те са достатъчно безумни, че да организират бягството си от затвора със самосвал от близката кариера, да подготвят преврат в южноамериканска страна и да извършат няколко десетки масови убийства. Въптеки че, вниманието привличат самите герои, диалозите и сцените, а не просто престрелките и взривовете. Три години по-късно, разработчиците се опитват да повишат степента на безумие. Убиецът и психарят отново се срещат – този път в Шанхай. Там те кръстосват гета и небостъргачи и продължават да вършат безобразията си. Всичко изглежда като заснето от невидим оператор с любителска камера.
Ключовите детайли около сюжета се държат в тайна, но се надяваме, че авторите отново са направили нещо удивително. Платформите, за които е планирана играта са РС, Xbox360 и PlayStation3.
С това списъкът на най-ярките заглавия сред игрите за 2010 година не се изчерпва. Многобройни са предложенията от всички жанрове, така че ще е странно, ако феновете на електронните развлечения тъгуват или пък страдат от мързел!
* За материала е използвана информация от www.3dnews.ru
mnogo hubavo kak da go igraya